Lise eğitimi; bireyin liseye kadar süren öğrenim yaşantısı içinde edindiği bilgileri yaşam becerisi olarak deneyimlemesine olanak tanımalıdır. Bir üst öğrenime hazırlarken aslında YAŞAMA hazırlamalıdır.
İYİ BİR LİSE EĞİTİMİ =İYİ BİR ÜNİVERSİTE= İYİ BİR GELECEK
MEB öğretim programları kazanımları esas alınarak
zenginleştirilmiş, öğrencilerimizi geleceğin liderleri olarak yetiştirmeyi
hedefleyen EKLEKTİK EĞİTİM PROGRAMI uygulanır. Program dahilinde 4 yıllık lise
eğitimi süreci 9 ve 10. Sınıfları içeren birinci periyot ve 11 ve 12. Sınıfları
içeren ikinci periyot olarak ikiye bölünmüştür. Birinci periyotta
öğrencilerimizin akademik düzeyde kullanabilecekleri bir yabancı dil düzeyine
ulaşmalarını sağlarız. Edindikleri bu ileri düzey yabancı dili kullanarak
uluslararası sınav, yarışma, proje gibi çalışmalara katılmaları için
yönlendirmeler yaparız. İkinci periyot ise üst öğrenime hazırlık sürecimizdir.
TYT ve AYT çalışmaları 11. Sınıfta yoğun
bir şekilde başlar ve giderek yoğunluğu artan bir şekilde sınava kadar devam
eder.
Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi’nde proje temelli öğretim programı uygulanır. Öğrencilerimizin akademik derslerde elde ettiği kazanımları proje çalışmalarıyla beceriye dönüştürmesi için STEM( Science- Tecnology- Engineering- Mathematics) odaklı disiplinler arası eğitim anlayışı benimsenmiştir. Okulumuzda ki tüm öğrencilerimizin 4 yıllık eğitimleri süresince en az bir kez STEM projesi yapmasını ve BİLİM ŞENLİĞİ kapsamında sunmasını hedefliyoruz.
Öğrencilerimizin ulusal ve uluslar arası proje ve bilgi yarışmaları ile sınavlara katılımları bizim için çok önemlidir. Zira dünyanın her hangi bir yerindeki akranları ile iletişim ve etkileşim içinde olmaları sosyal becerilerini, entelektüel birikimlerini ve vizyonlarını geliştirerek onlara geniş bir network kazandıracaktır.
Öğrencilerimiz almış oldukları proje tabanlı dil edinim çalışmaları ile birinci yabancı dil (İngilizce ) de çoklu disipliner dile hakim olurlar ve edinmiş oldukları dili uluslar arası sınavlarda ( TOEFL- IELTS- ASMA- GAUS-FRYER….) kullanırlar.
BİZ ÖĞRENCİLERİMİZİ HAYATA DEĞİL, HAYATIN KENDİSİNİ DEĞİŞTİRMEYE VE YEPYENİ BİR DÜNYA KURMAYA HAZIRLIYORUZ!
KÖK ( KİŞİYE ÖZEL KOÇLUK) SİSTEMİ
Kişiye Özel Koçluk Sistemi ile her bir öğrencimizin öğrenme yolculuğuna yol arkadaşlığı yapıyoruz, hayatlarına dokunuyoruz. KÖK sistemi bir bütün olarak okulumuzun eğitim ve öğretim faaliyetlerini düzenleyen sistemdir.
Çanakkale Koleji Anadolu Lisesi öğrenci başına düşen eğitimci sayısı, kampus olanakları ve KÖK sistemi ile ‘’Öğrenciye Özel ‘’ okul yaklaşımıyla eğitim vermektedir.
KÖK; BOT, OSET, PDR, ÖDEP ve YGA uygulamalarının bir kesişimidir.
Her öğrencinin bir eğitim koçu vardır. Öğrencilerimize ihtiyaçlarına göre üç alanda (AKADEMİK-PSİKOLOJİK- YETENEK ) yönlendirme yapılır
BOT ( Bireysel Öğrenci Takip Programı):
Öğrencilerimizin bireysel öğrenme farklılıklarını ( öğrenme hızı ve öğrenme stili ) dikkate alan uygulamamızdır.
Ders öğretmenleri, ölçme değerlendirme uzmanı ve ilgili müdür yardımcısı ile haftalık olarak yapılacak toplantılarda öğrenme eksiği olan öğrenciler tespit edilir ve BOT’a davet edilir.
BOT’a davet edilen öğrenciler öğrenci koçuna bildirilir ve K12 sistemine etüt olarak işlenir.
BOT dersleri okul içinde hazırlanan BOT sınıflarında yapılır.
BOT’a davet edilen öğrenci bu derse katılmak zorundadır.
Bota davet edilen öğrenci velileri öğrenci koçu tarafından en az üç gün önceden bilgilendirilir.
BOT dersleri gün içinde uygun zamanlarda yapılabileceği gibi online olarak okul sonrası da yapılabilir.
BOT çalışmaları bireysel olabileceği gibi aynı kazanım eksiği olan en fazla 5 öğrenciyle birlikte de yapılabilir.
BOT dersleri öğrencilerimizin kazanım eksikleri tamamlanıncaya kadar devam ettirilir. Sorumluluk ders öğretmeni ve öğrenci koçundadır.
Müdür yardımcısı ve PDR uzmanı, varsa ölçme değerlendirme uzmanı BOT derslerinin işleyişi ve düzeninden sorumludurlar.
PDR ( Psikolojik Danışma Ve Rehberlik ):
PDR servisimiz bireyin kendini tanıması,
Duygu ve düşüncelerini etkin bir şekilde ifade edebilmesi,
Çevresiyle olumlu ilişkiler kurması,
Problem çözme becerilerini geliştirebilmesi,
İlgi ve yeteneklerinin farkına varabilmesi,
Mutlu ve sağlıklı bireyler olarak yetişmeleri için ÖNLEYİCİ ve KORUYUCU rehberlik çerçevesinde hizmet verir.
OSET ( Okul Sonrası Etüt Sistemi ):
Öğrencilerin sınıfça katıldığı etüt çalışmalarıdır. Ders uygulamaları ve soru çözümleri, telafi programları, TYT ve AYT sınav hazırlıkları, ünite sonu soru çözüm kampları, çeşitli kurslar OSET kapsamındadır. Yeni konu işlenebilir veya bir konunun tekrarı yapılabilir.